Tillgänglighet av varor
Om en vara av någon anledning inte är tillgängliga kommer du att erbjudas ett alternativ eller få en full återbetalning.
Beskrivning av varor
Studio Laurin gör sitt bästa för att säkerställa att information, beskrivningar och priser på webbplatsen är korrekta, om fel förekommer så förbehåller företaget sig rätten att ändra och rätta till information.
Om varor är listade till felaktigt pris på grund av typografiskt fel eller bugg i webshop så har Studio Laurin rätt att annullera beställningar till felaktigt pris, oavsett om beställningen har bekräftats eller inte.
Alla priser anges i SEK och inkluderar alla skatter enligt gällande lag. Observera att om du gör en beställning för leverans utanför Sverige kan importavgifter tillkomma.
Leveranstid
Studio Laurin använder tredjepartsspeditörer och strävar efter att skicka alla beställningar inom 7-10 arbetsdagar efter att din beställning har bekräftats. Leveranstider är dock bara preliminära uppskattningar i o m beroendet av extern speditör.
Skadade varor
Ditt paket är försäkrat till 100 % - om du mottar en skadad vara så kommer Studio Laurin att kostnadsfritt skicka ut nya prismor eller likvärdig ersättande vara. Skadan behöver reklameras till Studio Laurin inom 30 dagar från den dag då paketet mottogs då vår försäkring hos transportföretagen löper ut efter 30 dagar.
Returer, återbetalningar och klagomål
Studio Laurin erbjuder Öppet köp eller byte av varor inom 14 dagar. Returfrakten betalas av kunden och paketet behöver vara försäkrat och kunna spåras för att full återbetalning ska kunna göras.
Klagomål på skadade varor behöver göras inom 14 dagar från att paketet mottagits. Din lampa är fullt försäkrad vid frakt av Studio Laurin, vid skada, kontakta oss så löser vi det.
En leverans som nekas av mottagaren (eller om paketet av någon annan anledning returneras till Studio Laurin) medför en kostnad som betalas av kunden.
Försvunna paket & leveranser
Studio Laurin är inte ansvarigt för förlorade, skadade eller stulna paket. När ditt paket har överlämnats till transportföretaget och du har fått spårningsnummer är det transportföretagets ansvar att leverera ditt paket. Om ditt paket tappas bort eller blir stulet kommer vi att göra vårt bästa för att förse dig med relevant information och hjälpa dig med reklamation till transportföretaget. Eftersom ditt paket är försäkrat till 100 % kommer du att få full återbetalning så länge som du reklamerar det försvunna paketet inom 30 dagar från att mejl och sms med spårningsnummer mottagits från transportföretaget
Vi rekommenderar att inte välja leveransalternativet ”lämna på säkert ställe", eftersom försäkringen då inte gäller om paketet försvinner.
Force majuere
Studio Laurin tar inte ansvar för eventuella förseningar eller uteblivna leveranser som beror på externa händelser utanför vår kontroll, utan begränsning; krig, pandemi, arbetskonflikt, brand, översvämning eller nationella nödsituationer. Vid dylika händelser behöver Studio Laurin rimlig, förlängd tid för att fullgöra våra skyldigheter. Kommunicerad leveranstid av varorna är estimat förutsatt fungerande externa förutsättningar.